UsiA bLog MeGaT

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, 14 January 2014

Terkejut Bila Buka Media Sosial

Assalammualaikum,
ME sekadar nak respon pada satu isu ni,
tapi tak pasti la betul atau tidak...

semalam bila ME buka akaun FB dgn Twitter ME,
terperanjat pula bila isu sayur ni hangat diperkatakan,
sampai trending untuk satu minggu,
ketinggalan rupanya ME ni,
walaupun PC depan mata,
masih jugak ketinggalan...

ME rasa semua tahu sayur apa yang trending sekarang ni kan?
jawapan dia sayur KANGKUNG!!!
mulanya ME rasa macam tak penting,
tapi bila ME google,
rupanya pemimpin negara kita,
mencadangkan rakyatnya bersyukur sebab harga sayur KANGKUNG turun,,

ME tak rasa itu logik,
untuk seorang pemimpin negara,
bangga dan menyuruh rakyat memuji kerajaan,
sebab???
sebab harga sayur KANGKUNG turun???

Tolonglah,
kat tepi jalan pun rakyat boleh dapat...
rakyat hanya mahukan harga barang-barang keperluan lain,
seperti gula,beras,minyak kenderaan dan minyak masak terus berpatutan,
ini semakin hari semakin naik harganya..

Sekarang ni,
ME perasan bila keluar nak pergi kemana-mana,
ME selalu tersekat dalam JAMMED YANG SEMAKIN NAZAK!!!
 dah la harga minyak naik,
gaji masih lagi takat tu...

Beliau sering menyatakan negara kita semakin maju,
tapi kenapa pendapatan rakyat masih di takuk lama...

ME sebenarnya tak nak cakap pasal politik,
tapi bila isu ni semakin hari, semakin bertambah teruk,
ME terpanggil untuk berkata tentangnya.
ME harap, selepas ini rakyat MALAYSIA,
mampu berfikir secara matang...

ASSALAMMUALAIKUM...
Post a Comment

Google+ Followers

YoU FoLLow, I wiLL foLLow bAcK !!