UsiA bLog MeGaT

Daisypath Friendship tickers

Friday 22 November 2013

Serba Sikit Tentang Megat Eyrulez

firstly, megat minta maaf kalau ada yang tidak mengemari apa yang megat update ni.
megat cuma nak berkongsi serba sedikit tentang diri megat,

secondly, megat minta maaf kalau blog megat ni telah membuang masa anda, apabila melayari blog ni, tapi tak da yang mampu nak menarik minat anda semua.

okey, little bit bout me,
kalian semua boleh panggil megat je,
actually, itu adalah nama pena yang saya pilih,
sebab ia unik. tak ramai kat dunia ni bernama megat kan?

megat start minat dalam penulisan kreatif ni,
bila megat berusia 16 tahun,
pada awalnya megat tak berapa minat nak membaca,
tapi selepas membaca novel karya http://www.alaf21.com.my/penulis/?idWriter=2.

novel pertama yang saya baca bertajuk bagaikan puteri,
karya beliau sememangnya mempunyai unsur thriller yang begitu menakjubkan hingga saya,
terbuai dan berkhayal saya seperti berada di dalam karya beliau,
sungguh hebat penangan karya beliau, hingga kini, saya tidak pernah sekali pun ketinggalan untuk membacanya,
pantang ada karya baru, mesti saya akan cari hingga dapat,
walaupun terpaksa mengikat perut,

sampai kawan-kawan pernah cakap,
"baik kau makan jela novel tu, ataupun kau kahwin dengan novelisnya,"
saya jawab balik,
"kau waras tak? mana mungkin aku berkahwin dengan lelaki? nak cakap pun, biar la bijak sikit,"

saya tak kan lupakan peristiwa itu..

1 comment:

Niesa said...

wahh..suka ea baca bagaikan puteri?best kan novel tu?xpe megat..keep it up..teruskan minat tu..xslah pn.. :)

YoU FoLLow, I wiLL foLLow bAcK !!